Tijdens het Fietsfestijn Haren-Haren kunnen de deelnemers gebruik maken van de innovatieve TourKit Fiets App. Deze “hulp voor onderweg app” is een volledige nieuwe versie van de in 2013 gelanceerde Haren-Haren App en komt daarmee beschikbaar voor alle andere fietsorganisaties. Hiermee kunnen alle organisatie van fietstoertochten de veiligheid en service voor de deelnemers aan hun fietsevenement verhogen.
De TourKit Fiets App verschaft de organisatie een helder inzicht in de hulpmeldingen van de fietsers. Onderweg kan de fietser snel hulp vragen van de fietstoertocht organisatie, zoals bij een lekke band of ander technisch mankement. De locatie van de fietser wordt daarna automatisch doorgegeven met vermelding van naam en telefoonnummer, zodat er direct telefonisch contact gelegd kan worden.
Door het maken van een foto kan de fietser met de organisatie enerzijds de situatie op de locatie delen of anderzijds hun leuke ervaringen. De TourKit Fiets App wordt in samenwerking met Stichting Haren-Haren ontwikkeld en is vanaf 25 juni verkrijgbaar voor Apple en Android toestellen. Let op: de App functioneert alleen als je een dataverbinding hebt op je mobiel. In Duitsland moet je in geval van pech of een noodgeval vervolgens ook Dataroaming toestaan, anders heb je daar met je Nederlandse mobiel alsnog geen internettoegang.
Deze app ook gebruiken? Heeft u als organisatie van een fietstoertocht interesse in het gebruik van de TourKit Fiets App? Klik hier voor contact.